Elke chiptuning wordt uitgevoerd door het originele programma van de auto te wijzigen.
Chiptuning vermindert het verbruik en verbetert de acceleratie.
Dit is een optimalisatie van de motorregeleenheid/motor om uw voertuig van vermogen en koppel te voorzien.
De auto kan later worden teruggebracht naar standaard als dat nodig is.
Meer acceleratie nodig voor uw auto?
Heeft u last van een hoog brandstofverbruik?
Voelt de motor zwak aan?
Chiptuning biedt oplossingen voor uw problemen.
VOORDELEN VAN CHIPTUNING:
-
Lager brandstofverbruik
-
Koppelbereik en vermogensverbetering
-
Versnelling verbetering
-
Inhaalsituaties worden versoepeld
-
Aanzienlijke verbetering van het rijcomfort
STAGE 1
Stage 1 tuning bestaat uit het optimaliseren van de prestaties van uw voertuig door het motormanagement software matig aan te passen.
Er vindt software modificatie plaats waarbij motorparameters zoals gaspedaalinjectie koppel begrenzers, turbo laaddruk, brandstof/luchtverhouding en de brandstofdruk etc, opnieuw worden afgestemd (getuned).
Dit alles strikt binnen de veiligheidsnormen.
STAGE 2
Voor Stage 2 tuning zijn aanpassingen nodig aan de auto.
In de meeste gevallen betreft het een aanpassing aan het uitlaat systeem.
Denk aan een uitlaat en/of downpipe met een race katalysator en een grotere diameter.
Eventueel aanpassingen aan het inlaattraject, denk hierbij aan een race luchtfilter of een cold air intake.
Kortom, Stage 2 tuning moet begeleidt worden met aanpassingen aan de auto zelf zodat het motorblok en turbo het extra vermogen kunnen dragen.
Denk ook aan ophanging, banden en remmen van de auto.
Meer vermogen en dus meer snelheid moeten natuurlijk ook snel genoeg tot stilstand gebracht kunnen worden.
STAGE 3
Een stage 3 tuning hiervoor moeten de aanpassingen van stage 2 doorgevoerd zijn.
Stage 3 betekent, grotere turbo, grotere intercooler, grotere verstuivers/injectors,
en ga zo maar door. Hiervoor is het nodig om een dynobank (testbank) te gebruiken.
“Chiptuning vermindert het verbruik
en verbetert de acceleratie”
Meer acceleratie nodig voor uw auto?
Heeft u last van een hoog brandstofverbruik?
Voelt de motor zwak aan?
Chiptuning biedt oplossingen voor uw problemen.
Elke chiptuning wordt uitgevoerd door het originele programma van de auto te wijzigen.
Chiptuning vermindert het verbruik en verbetert de acceleratie.
Dit is een optimalisatie van de motorregeleenheid/motor om uw voertuig van vermogen en koppel te voorzien.
De auto kan later worden teruggebracht naar standaard als dat nodig is.
VOORDELEN VAN CHIPTUNING:
Lager brandstofverbruik
Koppelbereik en vermogensverbetering
Versnelling verbetering
Inhaalsituaties worden versoepeld
Aanzienlijke verbetering van het rijcomfort
STAGE 1
Stage 1 tuning bestaat uit het optimaliseren van de prestaties van uw voertuig door het motormanagement software matig aan te passen.
Er vindt software modificatie plaats waarbij motorparameters zoals gaspedaalinjectie koppel begrenzers, turbo laaddruk, brandstof/luchtverhouding en de brandstofdruk etc, opnieuw worden afgestemd (getuned).
Dit alles strikt binnen de veiligheidsnormen.
STAGE 2
Voor Stage 2 tuning zijn aanpassingen nodig aan de auto.
In de meeste gevallen betreft het een aanpassing aan het uitlaat systeem.
Denk aan een uitlaat en/of downpipe met een race katalysator en een grotere diameter.
Eventueel aanpassingen aan het inlaattraject, denk hierbij aan een race luchtfilter of een cold air intake.
Kortom, Stage 2 tuning moet begeleidt worden met aanpassingen aan de auto zelf zodat het motorblok en turbo het extra vermogen kunnen dragen.
Denk ook aan ophanging, banden en remmen van de auto.
Meer vermogen en dus meer snelheid moeten natuurlijk ook snel genoeg tot stilstand gebracht kunnen worden.
STAGE 3
Een stage 3 tuning hiervoor moeten de aanpassingen van stage 2 doorgevoerd zijn.
Stage 3 betekent, grotere turbo, grotere intercooler, grotere verstuivers/injectors,
en ga zo maar door. Hiervoor is het nodig om een dynobank (testbank) te gebruiken.